Na mist komt zonneschijn

23 augustus 2014 - Pismo Beach, California, Verenigde Staten

De 17 mile route is een must volgens verschillende reisgidsen dus waagden wij er ons ook aan, het voerde ons langs de meest dure golfterrein waar Tiger Woods en Julia Roberts ook verblijven,  en waar iedere sterveling er een dag kan golfen voor 475 dollar. Eerlijk gezegd was ik niet zo onder de indruk, misschien omdat de mist die er hier aan de kust hangt de beloofde vergezichten versluierde. Carmel, een plaats met haar welgestelde bevolking en bizarre wetten zoals het verbod om aan een ijsje te likken in het openbaar, hoge hakken te dragen, neonreclames te hebben of een typisch Amerikaanse brievenbus, om zo hun eigenheid niet te hoeven verliezen, bleef lang tijd gedeeltelijk in de mist maar onze reis gaf ons verder grote verrassingen. Allereerst zagen we een grote kolonie zeelolifanten wel zonder slurf en pelikanen, maar waar ik zeer van onder de indruk was is dat we drie walvissen zagen in de oceaan zwemmen, hoog water spuiten steeds weer en grote sprongen maken waarbij je hun staart goed kon zien, gewoon vanaf de kant van de weg. Highway 1, ondanks de mist een prachtige route. Na nog een stuk doorgereden te hebben, met de kinders over de koude krachtige golven gesprongen. Ze gooide mij en de kinderen een paar keer omver maar toch volgens Teukie een geweldige ervaring. Felice was er gehad over, kreeg zeewater binnen, maar wilde later niet weg. Sandra bleef droog op de kant. Vervolgens naar ons hotel Mexicaanse stijl, waar niet alleen het ontbijt inclusief bleek maar ook drankjes, soep, salade en tacochips. Het valt op hoe zuidelijker we komen er meer Spaans wordt gesproken, en er Mexicaanse invloeden zijn.

1. Petra:
    23 augustus 2014
    Als ik het goed begrijp is deze bijdrage door Matthieu sr geschreven?
    Al inspiratie voor nieuwe schilderijen opgedaan?
    Het kan haast niet anders en wij zijn nu al benieuwd.
    Als jullie voor de terugreis nog een extra koffer nodig hebben (voor alle kleren van Felice) dan kan je goed bij TJ Max kijken ,daar hebben ze altijd afgeprijsde koffers ( een extra koffer inchecken was de laatste keer maar 30E ,maar moet wel van te voren via internet of je neemt een van je tassen ,niet helemaal volgeladen ,als handbagage mee)
    Veel plezier in LA ,Santa Monica heeft een beroemde pier en je kunt zwemmen aan het strand daar. Als ik het mij goed herinner had je ook een wat Nederlands aandoend (winkel)centrum waar je doorheen kunt lopen.Iets wat ik verder niet veel heb gezien in LA.
  2. Loek:
    23 augustus 2014
    Hallo Allemaal, Dat jullie nu geen dagje gegolfd hebben.........
    Dat je niet aan ijsjes mag likken komt mij heel bekend voor, overigens is dat leed en nog ander vergoed door Deetman en excuus van de RK kerk en een beetje vergoed met 2000 piek.
    Hotsikidee op naar de pelikanen, zeehonden, ben ik ook zo gek op, naar de meters hoge golven? Nou ik zie liever jullie mooie foto`s en jullie plezier en nog meer moois op een nieuwe luxe t.v. daar heb ik de leeftijd nu voor. Ik geniet echt van jullie waterfestijn en die geweldige reis. Wanneer komen jullie nu terug??????
    Nog veel plezier en laat je koesteren door de zon, die hier op vakantie is gegaan. Bay Bay
  3. Oma e n Opa:
    Hallo allemaal,
    Jullie zijn dus maar niet gaan golfen met z'n viertjes. Het spelen in de echte golven lijkt mij ook veel leuker. Maar wat mij helemaal geweldig lijkt, is zien van echte walvissen die omhoogspringen uit het water. Een hele ervaring om dat
    mee te maken. Hier is het buiten zo donker, dat als je iets wil lezen je lamp aan moet doen, Er zal wel weer een stortbui komen.Het zou vandaag16 tot18 gr.zijn.
    We doen het er maar mee! Denken jullie eraan als jullie een ijsje uit het handje eten ermee in auto te gaan zitten anders krijgen jullie misschien een boete.
    Dat was het weer tot de volgende ronde , groetjes opa en oma.
  4. Loek:
    23 augustus 2014
    Hoi, uren lang vissen bekeken op internet. fantastisch! Bay