Monterey

22 augustus 2014 - Monterey, California, Verenigde Staten

Vandaag hebben we (eindelijk) een keer uit kunnen slapen omdat mama niet om 8 uur s'ochtends al door de kamer liep te stampen. Toen gingen we naar beneden, en het hotelpersoneel zei dat ze een kras hadden gemaakt op de auto en hoefden we geen $105 te betalen voor het parkeren. Toen we een eindje door San Francisco hadden gereden vroeg ik of we nog eens gingen ontbijten, want zo zag het er niet uit, en nog geen 5 minuten later zaten we in een Starbucks. Toen de koffie op was gingen we wat eten halen bij de winkel ernaast. Papa Felice en ik namen een Breakfast Burrito met kaas ham en aardappel, en mama een soort van muffin met ham en kaas. Na het ontbijt gingen we wat rijden en na +/- een uurtje rijden zagen we een strandje waar mama en ik natuurlijk weer gingen vliegeren. Toen we het vliegeren zat waren gingen we met zijn drietjes zwemmen in de oceaan, mogen jullie in de reactie raden wie er niet heeft gezwommen (mama). Het was eerst wel heel koud maar daarna viel het wel mee, er waren trouwens superhoge golven (nog hoger dan in Turkije). Na het zwemmen zijn we naar het hotel gereden. Een klein foutje in de routebeschrijving (een keer stond er links ipv rechts) maakte het hotel lastig te vinden. Gelukkig deed de TomTom het een keertje wel. Meestal zoekt hij urenlang verbinding met de satelliet of valt hij weg als het belangrijk wordt. We hebben een mooie kamers met een klein bankje. Ik slaap daarop, lekker eigen bed. We hebben nog gezwommen in het zwembad en spelletjes gedaan met kinderen die we al eerder zijn tegengekomen.Vanavond naar de Pier van Monterey geweest waar zeehonden lagen (te stinken). Daar ook gegeten, ik fish en chips, Felice en mam vissoep uit een broodje en papa salade met krab. Op de terugweg verkeerd gelopen waardoor we heel ver hebben omgelopen.

Sandra: er zijn niet zoveel foto's meer. Vandaag vooral de camera gebruikt en die fotos kan ik niet op de blog zetten. De telefoon is bijna vol met foto's en de camera ook bijna.
We overwegen trouwens  nog wat langer weg te blijven om jullie langer van onze verhalen te laten genieten, jullie leven zo gezellig mee!. Op mijn werk zou dit geen problemen geven, ik wordt goed vervangen. De kinderen klagen ook nog niet dat ze naar huis willen (en dan te weten dat Felice op een van onze eerste vakanties met haar, ze was anderhalf of zo, na twee dagen al steeds begon te roepen: DAAAG. JAS.  AUTO,  THUIS,    om duidelijk te maken dat ze naar huis wilde) Maar goed Jojo en familie worden toch wel gemist hoor!

1. Saskia:
    22 augustus 2014
    Ziet er toch allemaal goed en lekker uit.
    Lekker hoge golven, strand zee zon, stinkende zeehonden, wat wil je nog meer, vriendjes gemaakt. Ik zou ook blijven als ik jullie was, sabbatical year nemen en lekker Amerika ontdekken. Valt nog zoveel te zien. Nu kan het nog,,,,,;-)
  2. Loek:
    22 augustus 2014
    Hallo Bofkonten, zojuist een lang verhaal geschreven, maar foetsie.
    Jullie hebben gelijk om nog wat te blijven, ik zit hier met de verwarming aan....Mijn duif zit te bibberen op de eieren en kijkt zo zielig.Gisteren een natuurfilm gezien op de t.v. over het gebied waar jullie nu zijn, alles kwam mwe zo bekend voor!Erg leuk en mooi.
    Grote porties gezien op jullie borden, vissoep in een broodje wordt dat geen smeurie? Dag fotomodel Felice in je natuurlijke omgeving geweldig.Dag andere lieve mensen genieten jullie nog maar een poosje Bay Bay.
  3. Oma e n Opa:
    Hallo ontdekkingsreizigers,
    Jullie gaan maar door met leuke dingen doen en beleven, echt op zijn Amerikaans.Ook de porties op jullie borden liegen er niet om.
    Dat wordt in Holland weer wennen aan moeder's (Sandra) leefregels.
    De tuin heeft veel last van het regenachtige weer, de sla en de brocoli doen het niet goed , de bietjes en de radijsjes groeien ook maar weinig.
    Sperciebonen en courgettes , evenals tomaten hebben we intussen in overvloed verwerkt.
    Dit waren de laaste agrarische berichten voor dit moment, de rest volgt later.
    Degroetjes van Oma en Opa.
  4. Sandra:
    Lieve allemaal,
    Iedereen bedankt voor de leuke reacties, het lijkt zo of jullie met ons meereizen en wij blijven een beetje op de hoogte. Ondanks dat html al een tijdje niet meer zo warm is, nog een graad of 25, zullen we wel moeten o schakelen naar het Nederlandse weer.
    Loek, jij schrijft soms dat je je stukje niet meer terugziet maar dan staat het bij een foto waarop je hebt gereageerd, zoal nu bij de foto van Felice in de snoepwinkel.
    Wat de tuin betreft zijn we benieuwd hoe de pompoenen het houden in de regen. Bietjes zou ik opeten, die groeiden al niet veel meer.
    Nou liefs en groetjes en tot gauw,