Death Valley en Mammoth Lake

16 augustus 2014 - Mammoth Lakes, California, Verenigde Staten

Na ons vertrek uit de meest door God verlaten stad Las Vegas zijn we aangekomen in Death Valley. Langs namen als de Devils Golf Course en Devils Cornfield. Eerst naar onze ranch in de woestijn, Furnace Creek Ranch, een groene oase met palmen en een heerlijk zwembad wat zeer nodig was bij 46 graden met een warme föhnwind, de warmste plek op aarde naar het schijnt. Na opgefrist te zijn zijn we naar Badwater Basin gegaan, het laagste punt van de VS wel 85 meter onder zeeniveau een prachtige zoutvlakte in een maanlandschap, onvergetelijk maar zinderend heet. Er stondrn bordjes met Danger Extreme Heat en wandelen na 10 uur smorgens werd dringend afgeraden evenals de auto verlaten zonder water. schitterende de kleuren gezien op de terug weg bij Artist Pallet waar de berg de meest mooie kleuren violet rood turquoise verraadt omdat ze ooit doormidden is gespleten. Toen snel naar Zabrisky Point waar we net op tijd waren om een van de mooiste rotsformaties bij zonsondergang te kunnen zien. Geen fotos van dit alles op de blog want telefoon sven vergeten. Gelukkig wel op ds camera. In onze ranch hebben we de dag afgesloten met een maal in de saloon. Teukie heeft een schildpadknuffel gekocht die vanaf nu meereist De volgende dag, voor jullie gisteren, zijn we vertrokken naar Mammoth Lake na eerst een schitterende rit door het eindeloze droge verlaten landschap met zandduinen. Van dat laatste waren we niet zo van onder de indruk omdat we die ook in soest hebben. Onze accomodatie in Mammoth is de mooiste tot nu toe met een woonkamer, keuken twee badkamers en tweeslaapkamers en een open haard. Die natuurlijk aan moest met de balkondeur open anders wordt het te warm. Een hele overgang van de heetste, laagste plek in de VS naar een ski-oord in de bergen. Een stuk frisser,nl 20 graden koeler maar prima te doen. Maar geen sneeuw hoor. die komen we misschien morgen tegen als me naar Yosemite NP gaan over een 3000 m hoge pas. Vandaag hebben we een heerlijk ontspannen middag en avond gehad, lekker gechilld zoals de kids zeggen. Matthieu sr.

Op ons volgende adres is mogelijk geen internet dus hoe rekening met een radiostilte!
Staat in Soest het geluid van de tablet wel aan? We krijgen al dagen geen contact met de Hang Out.

Nog 2 foto's van internet toegevoegd van Badwater Basin en Zabrisky Point, mochten jullie niet missen.

1. Petra:
    Hallo familie,
    Sinds 2 dagen beschikken we hier in Helsinki weer over een WiFi verbinding en heb met belangstelling jullie verslagen gelezen.
    Het is wel een bijzonder ervaring allemaal denk ik .
    St. Petersburg was ook erg bijzonder. Een onvoorstelbare verzameling grote meesters gezien in de Hermitage en bijzondere gebouwen in de stad.
    Veel liefs van ons allemaal !
  2. Saskia:
    16 augustus 2014
    Wat een mooi natuur land is dat toch Amerika. Prachtige reis voor jullie, zie zo de cowboys en indianen voor me. Ben gek op western films mede door het landschap. En altijd onder de indruk geweest van het indianen volk, wat met hun gebeurd is ,is niet zo fraai helaas..
    Juul is ook in las Vegas en waar jullie nu zijn geweest. Ook zij vond het prachtig daarro.
    Geniet er maar van, en leuk zo,n lekkere zachte turttle lekker om op te chillen.
    Lijkt me trouwens een verademing van 46 grd naar. 26 grd voor jullie voelt dat natuurlijk koud aan.:-)
  3. Loek:
    zaterdag 16 augustus,
    gisteren veel gelezen over de death valley en foto`s ervan opgeslagen.Ik kan er niet genoeg van krijgen, De afwisseling is ook enorm groot.Kan me voorstellen dat chillen een must is. Geweldig wat jullie allemaal meemaken. Overigens in het book Putterje wordt ook veel over die omgeving verteld en over Las Vegas Sandra.
    Wat mij opvalt is dat Sandra maar zelden op de foto staat.
    Wel een hele mooie vandaag van jullie twee. Geniet ervan en bewonder zou Ramses zeggen ik geniet mee.