Yosemite

16 augustus 2014 - El Portal, Verenigde Staten

Net buiten het Yosemite park, met op de achtergrond het geluid van een stevig stromende beek-we hebben een Riverview kamer- is het mijn beurt vandaag om te schrijven. Ons mooie appartement in Mammoth met moeite al na 1 nacht moeten verlaten, Matthieuke vond dat niet best gepland: zo een mooi appartement en dan zo snel weer weg. Nu weer met zijn vieren in 1 kamer, maar wel met open haard, keukenblokje, mooi uitzicht en 2-persoons Jacuzzi (Ja, daar zijn Matthieu en ik samen in geweest, Matthieuke weigerde er een foto van te maken want hij vond het erg vies, zeker met zo weinig schuim).

In het park al veel moois gezien, via de noordkant, de Tioga-pas binnengekomen en van grote hoogte en met mooie uitzichten op de lichte steile rotsen afgedaald. Onderweg stoppen bij alles wat mooi was. Zoals oude dikke Seqoias, op maar 1 mijl afstand en ook nog de hele tijd bergaf. Nadeel daarvan is dat we ook weer terug moesten nu stijl bergop, dan lijkt 1 mijl veel langer... Een boom gezien, zeker 2000 jaar oud, waar een weg doorheen loopt en wij dus ook doorheen zijn gelopen. Dit was voor Felice het hoogtepunt. Het is moeilijk om zulke enorme bomen op de foto te krijgen, zie de best gelukte foto's in het album Yosemite.  Tussen de bedrijven door picknickt waarbij we ons omringd voelden door hongerige beren maar die we niet hebben gezien of grhoord. Eenmaal beneden in de vallei genoten van groene weides, beekjes, meertjes en strandjes tussen hoge bijna verticale rotswanden, met mooie vergezichten bijvoorbeeld op Half Dome, een rots als een pudding waar de helft is afgesneden. De Dag afgesloten met wat zwemmen bij Cathedral Beach, tussen de eendjes, iets wat Teukie het hoogtepunt vond want hij houdt veel van eendjes (en schildpadden en Jojo). Toen in file het park uit, want erg druk is het hier wel. Morgen gaan we de highlights in het zuidelijk deel bezoeken en zijn van plan een trail te lopen naar Inspiration Point. Dit zou een hele mooie, niet te lange route zijn.

1. Loek:
    17 augustus 2014
    Hoi Allemaal, het was Teil Uilenspiegel die huilde als hij een berg afging, omdat hij wist dat hij de berg ook weer op moest. Hi, Hi. Maar jullie hebben weer volop genoten. Een hoogte punt zou voor mij die boom zijn, maar ook zwemmen tussen de eendjes en ander watergespuis. Inspiratie genoeg met de groene weiden, beekjes ,afgesneden pudding, rotswanden etc.. Wat een geweldige reis maken jullie toch! liefs en geniet Loek.
  2. Oma e n Opa:
    17 augustus 2014
    Jongens wat zien jullie toch prachtige dingen.
    In deze vacantie zien jullie meer dan wij in ons hele leven gezien hebben.
    Matthieu heeft leuk met de eendjes gezwommen, maar dat mag natuurlijk niet in Soest bij tante Edith.
    De foto's zijn ook erg mooi, zo tezien geniet Felice van lekker zwemmen.
    Die schildpad op de foto, was dat een echte?
    Luitjes ga door met genieten en tot het volgende verhaal.
    Groetjes Oma en Opa.
  3. Loek:
    17 augustus 2014
    Hallo Sandra, ik heb geen foto`s ontvangen, kan dat?
    groetjes Loek