Van de Grand Canyon naar Page

10 augustus 2014 - Page, Arizona, Verenigde Staten

Het goede nieuws vandaag is dat we weer onvoorstelbaar mooi natuurschoon hebben gezien. Vanochtend op een paar uitzichtpunten de laatste blikken op de Grand Canyon geworpen, ook weer zo mooi dat het moeilijk in woorden te vatten is. Door de enorme schaal echter heel uniek. Daarna twee uurtjes naar Page gereden waar we al rond het middaguur aankwamen. We gaan vroeg slapen, zo om 21-22 uur en worden daardoor ook vroeg wakker. Gevolg dat we vaak al om 8 uur onderweg zijn. Dan is het nog niet zo warm en het licht heel mooi. Rond het middaguur zwemmen we dan wat, om later in de middag weer op stap te gaan. Dat ritme bevalt ons heel goed.
Maar nu dan het slechte nieuws: ik heb het mooie nieuwe tablet laten vallen. Heel erg balen want ik was er zo aan gehecht. Hij doet het - nog- wel, vandaar dat ik nu dit stukje schrijf (aan de rand van het zwembad, dat dan weer wel) maar met een grote ster in het glas.
Maar goed, we moeten door. Vanmiddag hebben we een prachtige ronde pilaar van een rots gezien, waar de Colorado rivier als in een hoefijzervorm omheen stroomt, Horseshoe Bend genaamd. Mijn buurvrouw had ons getipt, en het zou bovendien vlak aan de weg liggen. In het echt was het een flinke klim gevold door een afdaling (de terugweg andersom) door zand en over rotsen, in de gloeiende zon. Zoonlief was hier niet blij maar sleepte zich (en ik hem) met moeite voort. Zijn zus lijdt meer in stilte maar waardeert het prachtige uitzicht. Matthieu heeft liever uitzicht op een zwembad. Gelukkig hebben we dat ook elke dag. Bovendien herstelt hij snel van zo'n avontuur, een beker frisdrank en airco en hij heeft weer andere praatjes. Daarna mochten de kids kiezen wat we daarna gingen doen: het werd een bezoekje aan de Wal-Mart, een grote supermarkt (waren we gisteren ook al) waar je op de speelgoedafdeling mag fietsen en spelen in de gangpaden. Daarna nog even aan Lake Powel van het uitzicht genoten, en toen via Taco Bell (Mexicaanse fast-food) waar je met 4 personen voor 11 euro totaal eet, terug naar het hotel. Morgen staat Antilope Canyon op het programma, dat op een heel andere manier prachtig moet zijn; een smalle uitgesleten canyon als een grot, waar je alleen met een gids in mag. Morgen meer daarover.

1. Saskia:
    11 augustus 2014
    Wat is het toch mooi allemaal, heel uniek en bijzonder. Knap hoor kids elke dag weer wandelen en vooral klimmen pf. Wat je nu ziet allemaal kom je niet gauw meer tegen. Ik zie dat er slangen en schorpioenen en nog meer van dat spul rond kruipt, ben ik bang voor.
    Sandra zelf heb ik een kleine i pad en die zou ik nooit meer willen missen, zo handig snap helemaal wat je bedoeld.
  2. Petra:
    11 augustus 2014
    Horseshoe bend komt me bekend voor, dat heb ik ook met Kees gezien.
    Nog een tip in het belang van mijn neef: vanuit de ( erco ) auto zijn de uitzichten ook heel mooi hoor ,weet ik uit ervaring.
    Balen van je tablet, maar is dat geen verzekerings kwestie ?
  3. Oma en opa:
    11 augustus 2014
    We genieten van jullie mooie verhalen en schitterende foto, s.
    Wees wel voorzichtig bij al die gevaarlijke afgronden.
    Felice vindt gevaarlijke toestanden wel aantrekkelijk, maar houdt haar goed in de gaten alsjeblieft.
    Wij zitten hier regelmatig met flinke regenbuien. De tuin water geven is nog nlet nodig geweest.
    We hebben al een paar kilo spercie-en snijbonen verwerkt, alsmede ca.10 maiskolven, die we weghalen voordat de vogels ze leegeten.
    We verheugen ons op de volgende ve rhalen, foto, s en video, s.
    Kusjes Oma en Opa.
  4. Loek:
    11 augustus 2014
    Jammer van je tablet Sandra. Las net op mijn kalender: "De zee zoekt je, waarom dan de rivier gezocht".Met andere woorden er komt wel weer iets anders. Tal van meren en diepe rivieren bekeken op internet, het is allemaal adembenemend. Ik zie binnenkort de doeken al hangen in jullie kamer! Houd me aanbevolen, ben zo gek op die roestrode kleur Matthieu.
    Maak er een voor een reisbureau, zijn de kosten van het tablet er al weer uit Matthieuke de tip van tante Petra om vanuit de auto alles te bekijken, is minder warm, maar geeft ook minder voldoeing voor een wereldburger die rotsen heeft beklommen.
    Stoere kerel. Felice petje voor je af! Ik ga nu achter mijn auto aan, laat hem nog keuren. Ted zei:" dat ding zit vol deuken". Nou en als ik erin zit zie ik die niet en rij ik lekker. Hier gaat alles zijn gangetje X