De Red Rocks van Sedona

8 augustus 2014 - Sedona, Arizona, Verenigde Staten

We waren vroeg wakker vandaag en gingen dus ontbijten. Het zag er goed uit en veel dingen waren dat ook ( de pannenkoeken( die uit een automaat kwamen) de fruitsalade en de andere warme dingen). Het ei was bijzonder droog, de havermout niet te eten, en de broodjes waren koud. Op het  Merendeel van de broodjes zat suiker of fruit  dus dat mocht alleen in de magnetron stond er (dr was geen magnetron)

Na het ontbijt zei papa zei dat we even naar een riviertje gingen lopen. Dat werd uiteindelijk met in de hitte zes kilometer door de bergen klimmen ( het was echt geen 40 graden zoals theukie zei ). het begon leuk , we waren op een hoge rots geklommen en we hadden een prachtig uitzicht, ook zagen we daar een mediterende man. Dus moesten we natuurlijk zachtjes doen. Gegeven moment begonnen we te lopen, in het begin was het nog leuk en genoot je van het uitzicht. Maar het werd steeds zwaarder in de zon, zonder water! ('Kuch kuch domme mama') en steeds maar  omhooglopen. Je kon ook niet meer zo goed naar het uitzicht kijken omdat je goed op de weg moest letten. Ik ( Felice) was een keer aan de afgronden ( niet echt een diepe en steile afgrond hoor) gevallen, ik had behoorlijk veel geluk dat ik niet doorgeleerd  want anders lag ik in de cactussen. Na een hele lange tijd stonden we op de top van de berg en konden we eindelijk naar beneden lopen. Matthieu begon steeds meer jengelen en te huilen. Toen we bijna beneden waren we kwammen papa en ik erachter dat we de lange gevorderde route hadden gelopen en dat er ook kleinere routes waren -,-. Eindelijk zagen we de auto en zijn we naar een caféetje gereden en hebben Matthieu en ik ons drankje in recordtempo opgedronken. Daarna gingen we boodschappen doen in een hele rare supermarkt  ( geen normale frisdrank en geen wijn enzo) bij het hotel aangekomen zijn Matthieu en ik bijna gelijk het zwembad ingesprongen . Toen we even gezwommen hadden gingen we naar een rivier waar we (alweer) gezwommen hebben op de terugweg gingen we naar een Thais restaurant en gingen we eten. Na het eten hebben we alweer gezwommen en toen gingen we naar de kamer.

Ik voel me geroepen bovenstaand nog even aan te vullen. Mijn inziens blijft onbelicht wat een prachtige uitzichten we gezien hebben vandaag. Vanmorgen, bij een inderdaad wat pittig uitgevallen wandel/klimtocht met een 360 graden rondom uitzicht, zie ook de foto's. Maar ook in de namiddag, in een riviertje met op de achtergrond een rotsformaties De Kathedraal genaamd. Het goede nieuw is dat er vandaag ook video's op de blog staan, eentje en als het nog lukt: twee.

1. Saskia:
    9 augustus 2014
    Ja jongens dat lijkt me ook een pittige wandeling, 6km bergop maar dan heb je wel wat. Prachtige vergezichten en rotsen, lekker zwemmen. Mooi hoor en hebben jullie nog gekke beesten gezien, grote hagedissen of andere dieren? Heel leuk wat jullie doen allemaal.
  2. Petra:
    9 augustus 2014
    Prachtig uitzicht vanuit jullie hotel ,heel bijzonder!
    Lieve groetjes vanuit Oslo waar wij vanmorgen zijn aangekomen, onze eerste bestemming (toch wel blij dat het hier geen 40 graden is maar 24).Met een uitgebreider verslag is Emma momenteel bezig.
  3. 0pa en oma:
    9 augustus 2014
    Jullie maken wel hele mooie tochten en jullie krijgen schitterende dingen te zien. Ook van de foto's hebben wij genoten.Aan Mattieuke was wel te zien dat hij 6 km in een temperatuur van 40gr had gelopen.
    Jullie tempo lijkt wel een beetje Amerikaans hoog.
    Probeer wel te ontspannen, het is vakantie!
    Groetjes O en O.
  4. Loek:
    9 augustus 2014
    Hallo Allemaal, daar ik mijn eigen reactie niet meer zie, schrijf ik nog een keer.Klimmem in de hitte is ook geen peulenschilletje maar voor wereldreizigers als jullie best te doen, zeker na verfrissende baden, heerlijk toch. Maar Thieu en ook de andere rotsenbeklimmers petje af, chapeau! Prachtige vergezichten en mooie foto`s. Hier is het saai weer, net geen regen, net geen zon, beetje wind en overal is het stil. De heiwandeling is niet doorgegaan, toen ben ik maar gaan schrijven voor A.I. naar Japan,Turkije,Indonesië, Obama, Melbourne, Amerika, geen lamme beentje wel een lam handje!Petra via Amerika een goede reis gewenst,! Groetjes van één Ootje