De Reis: deel twee

7 augustus 2014 - Sedona, Arizona, Verenigde Staten

We stonden gisteren al om acht uur op omdat we om negen uur al weg moesten. Na ons ontbijt gingen we naar de bushalte en pakten we een bus, na een keer overstappen waren we op het busstation, en van daar namen we een bus naar het vliegveld. Toen we op het vliegveld waren konden we eigenlijk meteen instappen. Omdat we de eerdere acht uur durende vlucht gewend waren viel deze vlucht wel mee. Toen we geland waren gingen we onze auto huren: een Volkswagen Tiguan TSI. Toen we de auto hadden kwamen we erachter dat ik mijn tas in de bus had laten liggen, gelukkig was dat snel opgelost. Toen we aankwamen in het hotel viel er  een ding meteen op: er was een water park bij met een, zwembad, hoopvol, lazyriver en  glijbaan. Het hotel was Hilton maar geen ontbijt, dat hebben we vanmorgen bij de Subway gedaan groetjes Matthieu.

Vandaag via de Apache Trail, een oude indianenroute door de Superstitious Mountains, en deels onverhard, naar Sedona. Prachtige, overweldigende landschappen, met een bezoekje aan een ghosttown en  zwemmen in een Apache Lake onderweg. Mooie rotsformaties met enorme, wel 5 meter hoge cactussen en bloeiende agaven. Langerekte meren, smalle bruggen en de Roosevelt stuwdam. Daarna groene landschappen die plotseling  overgingen in de rode rotsen van Sedona. Om met Felice te spreken: Vandaag zoveel verschillende landschappen gezien dat ze er al weer een paar vergeten was. Bij het hotel, met prachtig uitzicht op de rode rotsen, was een zwembadje heel welkom. Morgen gaan we de rode rotsen nader verkennen, een wandeling staat gepland. We hebben ook even rust want blijven hier 2 nachten groetjes Sandra

1. Saskia:
    8 augustus 2014
    Wat een joekels van cactussen zeg leuk om te zien. Jammer dat de saloon dicht was want een drankje in die hitte was wel lekker geweest voor jullie. Prachtig landschap.
  2. Loek:
    8 augustus 2014
    Met veel plezier je tweede verslag gelezen Sandra. Dat je daar nog tijd voor heb en neemt. Ik ben daar allicht blij mee. In zo`n lange vliegtocht kunnen jullie misschien een beetje bij slapen. Net Sedons bekeken, geweldig. Veel groen, rode rotsen en een blauwe lucht moet prachtig zijn. Er schijnt ook een kapel in een rots te zijn met een geweldig uitzicht, Ze doen daar ook aan New Age, spannend voor een boek, maar het kan niet anders dat jullie begeestigd worden door al dat moois. Geniet van alles en neem jullie rust af en toe. Hoe gaat het met de auto? de wegen zijn slecht las ik. Vanui t Geleen geen nieuws, het is nu 9,00 uur bewolkt en lauw warm.Dag lieverds x
    Zojuist hetlaatste restje abrikozen jam in dde joghurt gedaan, Ik vond de jam lekker fris.
  3. Sandra:
    8 augustus 2014
    Ik moet van Teukie melden dat hij het eerste deel haag geschreven.... Hier is het inderdaad prachtig, waarheen je ook kijk. we hebben het idee dat u met ons mee reist. Gezellig hoor! Hier is het overdag erg warm, over de 40 graden, snachts en smorgens vroeg lekker koel wel. Gaan nu zwemmen en straks misschien het kapelletje opzoeke.Maar dat leest u later wel in het reisverslag. Lieve groetjes van ons!