Yosemite Part II

18 augustus 2014 - El Portal, Verenigde Staten

Vandaag zijn we wakker geworden vlak naast de rotsen en de klaterende waterval. Toen hebben we ontbeten met ontzettend raar smakende broodjes met heerlijke salami. Toen we ons ontbijt achter de kiezen hadden gingen we zoals gewoonlijk maar weer eens op pad. We gingen als eerste naar een waterval waar, hou je vast wel 0 liter per seconde doorheen stroomde. Mama en Papa beweerden dat ze een waterval gezien dus reden we een stukje verder toen we daar aangekomen waren zagen we een rots van wel een paar meter hoog. Waar ik natuurlijk opgeklommen ben, terwijl het hele aziatische volksstammen niet lukte. Papa was inmiddels verder gelopen om te kijken of er verderop wel een waterval was, helaas zonder resultaat. Dus reden we verder naar een heuvel waar we 3,5 km gewandeld hebben, dat was een wandeling die ik ook wel leuk vond, op de top zagen we een berg die op een pudding leek. Toen zijn we weer terug gelopen. Daarna zijn we 57km naar het zuiden gereden waar we hebben gelunchd in een typisch victoriaans hotel, ik heb een typisch amerikaanse specialiteit geproefd: een boterham met pindakaas en jam. Erg lekker was dat niet, mama had een soepje Felice een sandwich en papa een ceaserssalad. Na de lunch liepen we naar het busstation waar een telefooncel was
( sorry oma loeki, we wilden u nog bellen maar de bus vertrok al en toen we terug kwamen was het bij jullie middernacht) waar we de bus naar het dikkebomenbos hebben genomen, officieel heten ze sequoia bomen. Daar hebben ze bomen met een omtrek van wel 30 meter. Ook daar hebben we weer gewandeld deze keerwas het 2,4 km. Daar hebben we supermooie bomen gezien en ook een tunnelboom daar hebben we een foto gemaakt van Felice. Toen we daarmee klaar waren hebben we per bus en auto zo'n 70km gereisd. Toen nog even gezwommen en nu weer op de kamer.

1. Saskia:
    18 augustus 2014
    Wat hebben jullie toch weer flink gewandeld en mooie natuur gezien. Gaan jullie nu mee doen aan de vierdaagse in Nijmegen?
    Ja Matthieu jr, die Aziatische volksstammen zien ook veel minder dat is dus ook lastiger voor hun, maar ongetwijfeld ben je een hele sterke goede berg klimgeit. ;-)
    Veel plezier nog.
    V
  2. Oma e n Opa:
    18 augustus 2014
    Jongens wat een mooie plaatjes weer. Ik neem aan dat jullie allemaal een beetje kleiner zijn geworden . Want van het vele lopen zijn jullie benen of voeten wel een beetje afgesleten. Felies misschien zijn wij inmiddels evengroot. Bij die enorme bomen vergeleken zijn de mensen maar heel erg klein. Alle foto 's zijn heel erg mooi het is wel weer een heel mooie en aparte omgeving.
    Groetjes uit Soest, waar elke dag wel een paar regenbuien vallen bij een temperatuur van 18 a 19 graden.
    Kusjes Oma en Opa.
  3. Loek:
    18 augustus 2014
    Lieve Lieverds, dat is dubbel op denken jullie vast, maar ik vind het ook heel lief dat jullie me wilde bellen. Houden jullie de centjes lekker in jullie pocket, dat is veelte duur. Kun je 10 boterhammen met jam en pindakaas voor kopen. Ik heb het natuurlijk gelijk geprobeerd, maar geef mijn portie maar aan fikkie.We worden intussen wel een bijzondere familie met een bergklimgeit en waterratjes,culinaire exspers, top fotograven.
    Wat was het weer een mooie tocht, geweldige bomen. Mooie foto`s en gelukkige mensen. liefs loek
  4. Loek:
    18 augustus 2014
    Nieuw is om de monapudding in de diepvries te zetten. Zo heb ik gisteren geen afgeplatte puddingberg gezien wel gegeten, Die kwam er dus als ijspudding weer uit, daar de top van afgesneden.
    Niet nadioen,was te koud en te stijf.Doei
  5. Loek:
    19 augustus 2014
    Hier is het nu midden nacht, dan moet het bij jullie een uur of acht/ negen in de morgen zijn? Ik zeg jullie goede morgen en voor mezelf goede nacht.